טכנולוגיה חדשה בעיצוב שעונים: על החדשנות בעיצוב שעונים והשילוב בין טכנולוגיה חדשה לאסתטיקה קלאסית

טכנולוגיה חדשה בעיצוב שעונים: על החדשנות בעיצוב שעונים והשילוב בין טכנולוגיה חדשה לאסתטיקה קלאסית !

השעון כבר מזמן לא רק מורה על השעה, אלא הפךלפריט אופנתי ולמוצר יוקרה המשדר סטטוס וטעם אישי משובח. חידושים בחומרי הגלם, בטכנולוגיות, בעיצוב ובתפיסת תפקידו של שעון היד מאפשרים כיום שילוב היברידי מדהים של מסורת עיצובית ותכונות חכמות תוך התאמה אישית. מיטב המעצבים בעולם כבר שם

 מאז הומצא שעון היד, במאה ה-16 כתכשיט לנשים, עבור בייצור החדשני לגברים על ידי חברת "פאטק פיליפ" ב-1867, דרך המצאת השעונים הנטענים אוטומטית בתחילת המאה ה-20, וכלה בשעונים המתוחכמים של ימינו – הוא הפך ממוצר שימושי גם לסמל סטטוס ולפריט עיצוב ייחודי. מהשעונים שנטענו מכנית על ידי סיבוב כפתור והראו רק את השעה – עד לשעונים הניזונים מסוללות ומאפשרים תקשורת קולית כתחליף לטלפון הסלולרי, לצד תצוגות של שלל נתונים.

במשך הדורות עיצוב השעונים הלך והתפתח, כשבשנים האחרונות אנו עדים למגמה של שילוב טכנולוגיות חדשות ואסתטיקה קלאסית – דבר שמוליד עידן חדש של עיצוב שעונים.

חידושים בעיצובי שעונים

בחזית התנועה הזו עומדים יצרני שענים הממנפים טכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר את הצורה והתפקיד של היצירות שלהם. חידוש בולט אחד הוא השילוב של תכונות חכמות בשעונים מכניים קלאסיים. שעונים היברידיים אלה מציעים את הטוב בשני העולמות, משלבים את האלגנטיות הנצחית של ייצור שעונים מסורתי עם הנוחות והקישוריות של טכנולוגיה מודרנית. בין היתר, לשעונים אלה יש מחוגים מכניים בשילוב עם צגים דיגיטליים.

דוגמה לכך היא שילוב של יכולות מעקב אחר ביצועים ספורטיביים וכושר בשעונים מכאניים יוקרתיים. דמיינו לעצמכם שעון שווייצרי בעל מבנה מעוצב עם חוגה מורכבת ושוליים מלוטשים, שאותם משלימים חיישנים מתקדמים העוקבים אחר קצב הלב, מספר הצעדים שעשיתם ביממה והקלוריות ששרפתם, התרעות, GPS ואפילו מערכות תשלום ללא מגע. מותגים כמו אפל, סמסונג וגרמין הובילו בתחום הזה. השילוב של אמנות ופונקציונליות עונה על הטעמים המיוחדים של הצרכן העדכני המחפש סגנון לצד יעילות מהשעון שלו.

שימוש בחומרים מתקדמים מאפשר ליצרניות לשלב עיצוב מרהיב תוך שמירה על זה המסורתי. כך, במקום השימוש במתכת כבדה ומאסיבית – שימוש בחומרים קלים ועמידים כמו קרמיקה, סיבי פחמן, טיטניום וגרפן אשר מבטיחים שעונים חזקים ועמידים יותר בפני שריטות ובלאי, בעלי נראות מרהיבה של עיצובים מורכבים ואוונגרדיים.

בשנים האחרונות רווחת מגמה של עיצוב מינימליסטי, עם קווים נקיים ואלגנטיים. מותגים כמו Nomos Glashütte ו-Uniform Wares ידועים בשעונים המינימליסטיים שלהם המדגישים אסתטיקה ופונקציונליות מעודנים. עיצוב נוסף הוא של שעוני שלד הכוללים חוגות או מארזים שקופים המציגים את הפעולה הפנימית המורכבת של תנועת השעון – עיצוב שמאפשר להעריך את האמנות וההנדסה שמאחורי הקלעים של השעון.

התפתחות חשובה נוספת בכל הנוגע לעיצוב וייצור השעונים המתקדמים היא של התפתחות טכניקות הייצור: אלה מאפשרות כיום ליצרנים דיוק והתאמה אישית של המוצר. עיצוב בעזרת מחשב של קארטייה וטכנולוגיות הדפסה תלת-ממדיות מאפשרים עיצובים מורכבים לצד דיוק ויעילות. הגמישות הזו סללה את הדרך לשעונים מותאמים אישית הנותנים מענה לטעמים ולהעדפות אישיות, בין היתר באמצעות הדמיות של מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR) עבור הלקוח, במטרה להביא את השיווק לממדים ולדרגות שטרם נראו.

מותגי שעונים רבים מאפשרים ללקוחות להתאים אישית את השעונים שלהם עם צבעי חוגה שונים, רצועות, חומרי מארז ואפילו חריטות. מגמה זו פונה לצרכנים המחפשים אביזרים ייחודיים ומותאמים אישית.

עלייתם של מותגי מיקרו ויצרני שענים עצמאיים הביאה לשוק נקודות מבט חדשות ועיצובים חדשניים. יצרני בוטיק אלה נותנים לעיתים קרובות עדיפות ליצירתיות, אמנות ותשומת לב לפרטים, ומייצרים שעונים ייחודיים וייחודיים.

ובכל מקרה – לצד השעונים החכמים של אפל ואנדרואיד – עדיין השעונים עם השיק הממשי והמבוקש בקרב "קלאסיקנים" הם אלה ששומרים לצד הטכנולוגיה המתוחכמת גם על עקרונות העיצוב הנצחיים – מהחוגה, דרך המסגרת וכלה בעיצוב פנים השעון, כולל מחוגים ממשיים ולא ספרות דיגיטליות. כך הנצחיות נשמרת לצד התחכום, המורשת הקלאסית והאמנות
לצד כל הפונקציות המתרבות של השעון מעבר להוראת השעה. והמסע המשולב הזה אל העתיד נמשך.

שעוני היוקרה העכשוויים

כאמור, השעון הוא כבר מזמן לא רק מוצר שימושי אלא גם סמל סטטוס ופריט אמנות לכל דבר. מסיבה זו מיטב המעצבים העולמיים יצרו מותגי שעוני יד. בעולם שבו יוקרה פוגשת דיוק כל תקתוק של השעון הוא עדות לאיכות ותחכום שאין שני להם.
מהעיצובים האייקוניים של מייקל קורס ליצירות המפוארות של ורסאצ’ה, המינימליזם המלוטש של הוגו בוס ועד האלגנטיות המאופקת של אמפוריו ארמני, ומהרגישות המודרנית של קלווין קליין ועד לתחכום הקלאסי של פייר ריצ’רדסון.

בחברת Moderno, האתר המוביל לשעונים עדכניים ומתוחכמים, מתחייבים למצוינות חסרת פשרות באיתור העיצובים של המותגים האהוביםביותר. הקולקציה שהחברה מציעה משתרעת על פני כל המותגים המוערכים והנחשקים ביותר בעולם האופנה. כל שעון נבחר בקפידה, תוך מחויבות לאיכות ולדיוק – משעונים חכמים ועד לחומרים המשובחים ביותר, שעוני זהב ושעונים משובצים, כאשר כל שעון לגבר ולאישה משדר תחכום ויוקרה. לצד זאת מבטיחה החברה חוויית קנייה מקוונת נטולת מאמץ ומהנה, כאשר הגולש יכול לקבל תיאור מוצר מפורט.

אז אם מחפשים שעון עם אמירה כדי לשדרג את המראה היומיומי, ואם מחפשים את המתנה המושלמת לגבר ולאישה – החנות המקוונת של Moderno היא המקום למציאת מבחר ענק ושירות ללא תחרות של אמפוריו ארמני,הוגו בוס, קלווין קליין, מייקל קורס, פייר ריצ'רדסון, רוברטו מארינו, טומי הילפיגר, מזראטי, ז'אק לורן, פול ריץ', גס, ברברי, ז'וסט קוואלי, דניאל וולינגטון,רוזפילד, פרו וקייט קליין. כולם עשויים פלדת אל-חלד, עם מנגנוני קוורץ, לוחות ורצועות בגוונים שונים (כסוף, זהבאדום, כחול מנצנץ, שחור מנצנץ, ירוק), שעונים משובצים אבני קריסטל וזרקונים לאישה, עדשת קריסטל, קוטר משתנה בהתאמה לכל פרק יד, ואחריות של שנתיים על כל המוצרים.

 

 

צוות מדיהליין

צוות מדיהליין

צוות כותבים שמכירים את האינטרנט מכל צד אפשרי, מה שמאפשר לנו לשתף ולספר על כל הדברים המעניינים ביותר בתחומים שונים בעולמות הלייפסטייל על הצד הטוב והמעניין ביותר.

מי עומד מאחורי מדיהליין

צוות כותבים שמכירים את האינטרנט מכל צד אפשרי, מה שמאפשר לנו לשתף ולספר על כל הדברים המעניינים ביותר בתחומים שונים בעולמות הלייפסטייל על הצד הטוב והמעניין ביותר.

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר שלנו

אנחנו לא שולחים ספאם, רק דברים מעניינים. נשבעים.